Tarih : 25-06-2026
Video Galeri
Foto Galeri
Köşe Yazarları
İletişim
Üye Girişi
Kayıt Ol
ANASAYFA
Yerel
Spor
Cemiyet
Siyaset
İş Dünyası
Asayış
Eğitim
Sağlık
Çevre
Sanat
Yaşam
MENÜ
Yerel
Spor
Cemiyet
Siyaset
İş Dünyası
Asayış
Eğitim
Sağlık
Çevre
Sanat
Yaşam
Anasayfa
Yerel
EXPO 21 Hatayın ilk konukları geldi
EXPO 21 Hatayın ilk konukları geldi
Yayınlanma Tarihi : 01.04.2022 00:00
Bu haber
298
defa okundu
1 Nisan’da başlayacak olan Expo 2021 Hatay için dünyanın farklı coğrafyalarından konuklar şehre gelmeye başladı. Hatay, dev organizasyon için dünyanın her yerinden gelen başkonsolos, büyükelçi, Birleşmiş Milletler temsilcileri, AIPH heyeti ve vatandaşları ağırlamaya başladı. Hatay’ın kardeş şehri Kiel de Expo için kente ilk gelenler arasındaki yerini aldı. Kente gelen konuklar, Hatay’ın kadim tarihine tanıklık etmeye başladı. St. Pierre Kilisesi, Katolik Kilisesi, Ortodoks Kilisesi, Musevi Havrası ve Habib-i Neccar Camii gibi önemli ibadethaneleri ziyaret ederek Hatay turlarına başlayan misafirler, Hatay’ın lezzetlerini de tatma imkânı buldu. Kardeş şehir Kiel’den gelen konuklardan Meike May, “Tarihi bu kadar yakından hissedebildiğiniz bir yerde olmaktan dolayı çok mutlu hissediyorum. Şehrin buradan görünüşü harika. Burada olmak adeta büyülü gibi. Bizi davet ettiğiniz için çok teşekkür ederiz. Kardeş şehir Kiel olarak Hatay'a kendimizi çok yakın hissediyoruz. Expo'yu, buranın hissiyatını yaşayabildiğimiz için çok keyif alıyoruz” dedi. Expo’nun heyecan uyandırıcı bir organizasyon olduğunu söyleyen Philipp Broda, “Şehirdeki birkaç şey beni daha çok şey görmek için meraklandırdı. Expo ve bahçe alanlarını gördüğümde çok heyecanlandım. Sanırım daha çok görecek yer var, bunun için çok hevesliyim” ifadelerine yer verdi.Konuklar, ziyaret ettikleri mekânlarda bol bol fotoğraf çekildi.Misafirler, akşam Hatay Gastronomi Evi’nde buluşarak UNESCO gastronomi şehri unvanına sahip Hatay’ın eşsiz lezzetlerini deneyimleme imkânı buldu. HBB Başkanı Doç. Dr. Lütfü Savaş’ın eşi Prof. Dr. Nazan Savaş da konuklarını yemekte yalnız bırakmadı.Hatay Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Adnan Özkaya, Gastronomi Evi’nde dünyanın her yerinden gelen misafirlere hoş geldiniz diyerek, ”Dünyanın 3. büyük organizasyonu olan Expo 2021 Hatay’ın açılışında bizleri yalnız bırakmadınız ve bizleri onurlandırdınız. Çok teşekkür ederiz. Hatay bulunduğu bölgede çok özel bir ildir. Sevgi ve kardeşlik şehridir. Sizlere Hatay’ı yaşayın diyebilirim” şeklinde konuştu.
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Etiket :
YORUMLARI GÖR
ÜYE YORUMLARI
Yorum yapabilmek için
Giriş Yap
ya da
Kayıt Ol
Benzer Haberler
Yayladağı’nda Antakya Gastronomisi Konuşuldu
Yerel
TGC Basın Müzesi'ne Milli Eğitim Akademisi Öğretmen Adaylarından Ziyaret
Yerel
UKOME, 2026 Haziran Ayı Toplantısını Yaptı
Yerel
Halkımızı Bu Seviyesizliği Kınamaya Davet Ediyorum.
Yerel
Son Dakika Haberler
Hatay Maarif Koro Ve Orkestrası'ndan Duygu Dolu
Yaşayan İnsan Hazinesi Emel Duman’a Ogün Kaptanoğlundan Ziyaret
UKOME, 2026 Haziran Ayı Toplantısını Yaptı
Hatay Depki Halk Oyunları Ekibi Türkiye üçüncüsü
İlginizi Çekebilir
Yayladağı’nda Antakya Gastronomisi Konuşuldu
Hatay Bilim Ve Sanat Merkezi Öğrencilerinden Rektöre Ziyaret
Gönenç Halk İçin Çırpınan Belediye Başkanının Hedef Alınıyor
TGC Basın Müzesi'ne Milli Eğitim Akademisi Öğretmen Adaylarından Ziyaret
Tahsin Nihadioğlu Dosyası Için Adalet Arayışı Yeniden Gündemde
Hatay’da Fırtına Etkili Oldu: Ağaçlar Devrildi, Çatılar Hasar Gördü
Bakmadan Geçme
Nupel İnşaat'tan Gol Şov: Demirköprü’yü Farklı Geçti
Spor
İskenderun Belediyesi Engelsiz Atölye ‘de Mezuniyet Coşkusu: 35 Özel Öğrenci Kep Attı
Eğitim
Defne’de Altyapı çalışmaları Devam Ediyor
Çevre