Tarih : 24-06-2026
Video Galeri
Foto Galeri
Köşe Yazarları
İletişim
Üye Girişi
Kayıt Ol
ANASAYFA
Yerel
Spor
Cemiyet
Siyaset
İş Dünyası
Asayış
Eğitim
Sağlık
Çevre
Sanat
Yaşam
MENÜ
Yerel
Spor
Cemiyet
Siyaset
İş Dünyası
Asayış
Eğitim
Sağlık
Çevre
Sanat
Yaşam
Anasayfa
Yerel
Ekmeğin gramajı düşüyor
Ekmeğin gramajı düşüyor
Yayınlanma Tarihi : 15.12.2017 00:00
Bu haber
980
defa okundu
T.C. Ekmek Üreticileri Federasyonu Hatay İl Başkanı Zilal Bozoğulları; “Ekmeğin şuan ki gramajı 250 gr ve fiyatı 1 TL ekmek üreticileri için bu büyük bir külfet. İnşallah 1 Ocak 2018 itibariyle bu gramaj 200 'e düşecek ekmek üreticileri için insanlarımız içinde külfet olmaktan çıkacak. Türkiye'de yılda 112 milyon ekmek üretiliyor 12 milyonu çöpe gidiyor. Bu 400 okul, 7 tane hastane vs. demek milli servetimizi çöpe atmaktan vazgeçelim kutsalımız, çöpe gitmesin ekmek israfını önleyelim" dedi. 12 MİLYON EKMEK ÇÖPE GİDİYOR Türkiye'de ve Hatay'da yapılan Ekmek israfını ve alınacak önlemleri ve ekmek piyasasını anlattı. Hatay'da birçok ekmeğin çöpe atıldığını belirten Bozoğulları: "Biz Ekmek Üreticileri Federasyonu olarak ekmek israfını önlemek için birçok çalışma yapıyoruz. İnsanlar yiyebilecekleri kadar ekmek almak yerine fazladan ekmek alıyor ve bayatlayan ekmeği çöpe atıyor. Ekmek bizim kutsalımız ekmeklerimizi çöpe atmak binlerce kişini emeğini ve milli sermayemizi çöpte atmak demek” dedi. NASIL ÖNLERİZ Bozoğulları; “Ekmek israfının yanlış olduğuna kimse karşı çıkmaz herhalde. Peki İsrafı nasıl önleyeceğiz. İlk olarak şunu söylemem gerekiyor. Fırıncıların tek rakibi Fırıncılardır. Hatay'da birçok market ve bakkal ekmek alımı yapıyor. Ama üreticiler bu dağıtımı yaparken anlaşamıyor. Mesela bir markete 4 ayrı ekmek fabrikasından ekmek gidiyor. Ve ekmekler üst üste koyulup bitmesi bekleniyor. Fazladan ekmek olduğu için ekmekler kalıyor ve iade ediliyor. İade eden de sorun yok, ama durum şu şekilde olsa ekmek fabrikalarımız anlaşıp herkes belli bir bölgeye dağıtım yapsa ne yakıt fiyatı ne dağıtıcı masrafı ödemeyecek ve ihtiyacı bölgedeki bir firma karşıladığı için yeterince ekmek getirilip gün içinde tükenecek hem üreticiler kar edecek hem de israf önlenecek” diye konuştu. BELEDİYE DENETİMLERİ MERDİVEN ALTI ÜRETİCLER Başkan Zilal Bozoğulları; “Hatay'daki belediyelerden ekmek üretimi yapan yerleri denetlemesini ve sokakta tandır ekmeği satan insanları engellemelerini istiyoruz. Biz fırınımızda 3 tane temizlikçi bulundurup sigortalarını yapıp maaşlarını veriyorsak belediyeler bunlara engel olmalı dükkana bile benzemeyen yerlerde tandır ekmeği satıp insanların sağlıklarıyla oynuyorlar. Vergi levhaları yok, temizlik yok, fiş yok makbuz yok hiç bir yasaya tabi olmadan sarış yapıyorlar. İnsanlarımıza da sesleniyorum bu tip yerlerden alışveriş yapmayın bizim fırınlarımızda datandır ekmeği yapılıyor hem de en alası buralardan alın” dedi.
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Etiket :
YORUMLARI GÖR
ÜYE YORUMLARI
Yorum yapabilmek için
Giriş Yap
ya da
Kayıt Ol
Benzer Haberler
Yayladağı’nda Antakya Gastronomisi Konuşuldu
Yerel
TGC Basın Müzesi'ne Milli Eğitim Akademisi Öğretmen Adaylarından Ziyaret
Yerel
UKOME, 2026 Haziran Ayı Toplantısını Yaptı
Yerel
Halkımızı Bu Seviyesizliği Kınamaya Davet Ediyorum.
Yerel
Son Dakika Haberler
Hatay Maarif Koro Ve Orkestrası'ndan Duygu Dolu
Yaşayan İnsan Hazinesi Emel Duman’a Ogün Kaptanoğlundan Ziyaret
UKOME, 2026 Haziran Ayı Toplantısını Yaptı
Hatay Depki Halk Oyunları Ekibi Türkiye üçüncüsü
İlginizi Çekebilir
Yayladağı’nda Antakya Gastronomisi Konuşuldu
Hatay Bilim Ve Sanat Merkezi Öğrencilerinden Rektöre Ziyaret
Gönenç Halk İçin Çırpınan Belediye Başkanının Hedef Alınıyor
TGC Basın Müzesi'ne Milli Eğitim Akademisi Öğretmen Adaylarından Ziyaret
Tahsin Nihadioğlu Dosyası Için Adalet Arayışı Yeniden Gündemde
Hatay’da Fırtına Etkili Oldu: Ağaçlar Devrildi, Çatılar Hasar Gördü
Bakmadan Geçme
Nupel İnşaat'tan Gol Şov: Demirköprü’yü Farklı Geçti
Spor
İskenderun Belediyesi Engelsiz Atölye ‘de Mezuniyet Coşkusu: 35 Özel Öğrenci Kep Attı
Eğitim
Defne’de Altyapı çalışmaları Devam Ediyor
Çevre