Tarih : 25-06-2026
Video Galeri
Foto Galeri
Köşe Yazarları
İletişim
Üye Girişi
Kayıt Ol
ANASAYFA
Yerel
Spor
Cemiyet
Siyaset
İş Dünyası
Asayış
Eğitim
Sağlık
Çevre
Sanat
Yaşam
MENÜ
Yerel
Spor
Cemiyet
Siyaset
İş Dünyası
Asayış
Eğitim
Sağlık
Çevre
Sanat
Yaşam
Anasayfa
Yerel
Altın yatırımcısını kazandırdı esnafı zorladı
Altın yatırımcısını kazandırdı esnafı zorladı
Yayınlanma Tarihi : 27.10.2021 00:00
Bu haber
284
defa okundu
Kuyumcular ve Saatçiler Odası Başkanı Uğur Fırat, faizlerin 2 puan aşağıya çekilmesiyle para ve altın piyasalarındaki hareketliliğin her kesimde tedirginliğe yol açtığını, yatırımcısını kazandıran altının güvenli liman olmaya devam ettiğini söyledi.Geçen hafta Merkez Bankasının beklenen faiz politikasıyla 2 puan aşağı çekmesiyle döviz piyasaları da dolar, Euro, altında hareketlenme olduğuna işaret eden Kuyumcular ve Saatçiler Odası Başkanı Uğur Fırat “Bu hareketlenme geçen hafta ile bu hafta arasında gidip geldi. 565 liraya yükselen altın, bugün 550-555 arasında seyrini sürdürürken, doların da 10 bine, Euro’nun da 11 bine yaklaşması piyasada tedirginlik yarattı. Altında alımdan çok vatandaş satmaya geldi. Bu durumda esnaf zorlandı, çünkü satmadığınız bir ürünü almak durumunda kalıyorsunuz. Satacaksınız ki, gelen ürünleri tekrar alasınız. Bu iki haftadır çalkantı haline geldi, çok şükür yavaş yavaş yerine oturmaya başladı” dedi.Faizin iki puan inmesini zamansız olarak niteleyen aktaran Oda Başkanı Fırat “Çünkü enflasyonun yüksek olduğu bir ülkede, iki puan faizlerin indirilmesi kafalarda soru işareti yarattı. Alım gücünün, asgari ücretin belli olduğu ülkemizde vatandaşın bu tarz şeylere alışık olmadığını görüyoruz. Aniden bir panik havası oldu iç ve dış yatırımcı açsından, iç piyasada da dalgalanmalara neden oldu. Tabi biz Hatay ve İskenderun insanları bunlara alışığız. Çünkü serbest kur piyasası halen devam ediyor ülkemizde. Serbest kur piyasası devam ettiği sürece bu dalgalanmalar bugün de, yarın da olacak. Halkımız ve yatırım yapanlar açısından sabır etmek lazım, ani karar vermemek lazım” diye konuştu.Altının güvenli liman olmaya devam ettiğinin altını çizen Oda Başkanı Fırat şunları kaydetti: “Geçen ay ile bu ay arasındaki 15’lik artış yatırımcının yüzünü güldürdü. 750-800 lira arasında değişen çeyrek altın, bugün 900 liraya kadar çıkması yatırımcıyı ister istemez cazip hale getiriyor. Bu da iç piyasaya yansıyor, ancak satmadığımız nakidin karşılığını verme çalışan esnafı da tabi zorlanıyor.”
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Etiket :
YORUMLARI GÖR
ÜYE YORUMLARI
Yorum yapabilmek için
Giriş Yap
ya da
Kayıt Ol
Benzer Haberler
Yayladağı’nda Antakya Gastronomisi Konuşuldu
Yerel
TGC Basın Müzesi'ne Milli Eğitim Akademisi Öğretmen Adaylarından Ziyaret
Yerel
UKOME, 2026 Haziran Ayı Toplantısını Yaptı
Yerel
Halkımızı Bu Seviyesizliği Kınamaya Davet Ediyorum.
Yerel
Son Dakika Haberler
Hatay Maarif Koro Ve Orkestrası'ndan Duygu Dolu
Yaşayan İnsan Hazinesi Emel Duman’a Ogün Kaptanoğlundan Ziyaret
UKOME, 2026 Haziran Ayı Toplantısını Yaptı
Hatay Depki Halk Oyunları Ekibi Türkiye üçüncüsü
İlginizi Çekebilir
Yayladağı’nda Antakya Gastronomisi Konuşuldu
Hatay Bilim Ve Sanat Merkezi Öğrencilerinden Rektöre Ziyaret
Gönenç Halk İçin Çırpınan Belediye Başkanının Hedef Alınıyor
TGC Basın Müzesi'ne Milli Eğitim Akademisi Öğretmen Adaylarından Ziyaret
Tahsin Nihadioğlu Dosyası Için Adalet Arayışı Yeniden Gündemde
Hatay’da Fırtına Etkili Oldu: Ağaçlar Devrildi, Çatılar Hasar Gördü
Bakmadan Geçme
Nupel İnşaat'tan Gol Şov: Demirköprü’yü Farklı Geçti
Spor
İskenderun Belediyesi Engelsiz Atölye ‘de Mezuniyet Coşkusu: 35 Özel Öğrenci Kep Attı
Eğitim
Defne’de Altyapı çalışmaları Devam Ediyor
Çevre