Tarih : 24-06-2026
Video Galeri
Foto Galeri
Köşe Yazarları
İletişim
Üye Girişi
Kayıt Ol
ANASAYFA
Yerel
Spor
Cemiyet
Siyaset
İş Dünyası
Asayış
Eğitim
Sağlık
Çevre
Sanat
Yaşam
MENÜ
Yerel
Spor
Cemiyet
Siyaset
İş Dünyası
Asayış
Eğitim
Sağlık
Çevre
Sanat
Yaşam
Anasayfa
Yerel
Hatayın yüzü gülecek
Hatayın yüzü gülecek
Yayınlanma Tarihi : 01.12.2017 00:00
Bu haber
942
defa okundu
Hatay Büyükşehir Belediyesi(HBB), Hatay’ın iki büyük kazanımı olan EXPO 2021 ve Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO) tarafından dünyanın gastronomi şehri seçilmesi hususunda tanıtım toplantıları düzenliyor. 29 Kasım Çarşamba günü gerçekleştirilen toplantıya, HBB Başkanı Doç. Dr. Lütfü Savaş ve eşi Prof. Dr. Nazan Savaş’ın yanı sıra HBB Başkan Danışmanı Ömer Faruk Çelebi, HBB Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanı Mehmet Bozkurt, Hatay Kent Konseyi Başkanı Dr.Nevide Kimyon ve dernek üyeleri, İş ve Meslek Sahibi Kadınlar Derneği Başkanı Yasemin Şakar ve dernek üyeleri ve Doğan Grubu temsilcileri Dilek Anıl ve Zekiye Yiğitbaşı katılım gösterdi. Toplantı, HBB Başkan Danışmanı Ömer Faruk Çelebi’nin EXPO 2021 ve Hatay gastronomisi konulu sunumuyla başladı. Çelebi, Hatay’ın doğal ve karakteristik yönlerinin EXPO 2021 ile dünyaya tanıtılabileceğini ifade ederek fuarın doğru ve etkili bir planlamayla kenti kalkındıracak yeni iş kolları ve istihdam olanakları yaratacak, şehrin turizmini canlandıracak bir organizasyona dönüşebileceğine dikkat çekti. EXPO 2021 VE GASTRONOMİ KAZANIMLARI HATAY’IN ALTIN BİLEZİKLERİDİR Sunumun ardından söz alan Başkan Savaş, “EXPO 2021 ve gastronomi zaferleri Hatay’ın altın bilezikleridir. Ancak biz bu iki konuya yalnızca önderlik ediyoruz. Bu konuda sivil toplum örgütlerimizin ve vatandaşlarımızın bize destek vermesi ve bu zaferleri sahiplenmesi gerekiyor. Gastronomi zaferimizin ardından otellerimizin doluluk oranı ciddi oranda arttı. Biz esnafımız kazansın istiyoruz. Belediyelerin tek görevi altyapı ve üstyapı çalışmaları değildir. Bizlerin görevi tüm çalışmaların yanı sıra Hatay’ı geleceğe taşıyacak önemli adımlar atmaktır” ifadelerini kullandı. Toplantıda konuşma gerçekleştiren Dr. Nevide Kimyon, “ FIFA Dünya Kupası ve Olimpiyat Oyunları’ndan sonra ekonomik ve kültürel etki yaratan en büyük üçüncü organizasyonun Hatay’a kazandırılmasından mutluluk duyuyoruz. Hatay’ın eşsiz bitkilerini ve gastronomisini sürdürülebilir kılmak, Hatay'ın değerlerini uluslararası arenaya taşımak için çaba harcayan Başkan Savaş’a ve Ömer Faruk Çelebi’ye teşekkür ediyorum. Herkesin bu zaferlere destek olmasını umuyorum” ifadelerine yer verdi.
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Etiket :
YORUMLARI GÖR
ÜYE YORUMLARI
Yorum yapabilmek için
Giriş Yap
ya da
Kayıt Ol
Benzer Haberler
Yayladağı’nda Antakya Gastronomisi Konuşuldu
Yerel
TGC Basın Müzesi'ne Milli Eğitim Akademisi Öğretmen Adaylarından Ziyaret
Yerel
UKOME, 2026 Haziran Ayı Toplantısını Yaptı
Yerel
Halkımızı Bu Seviyesizliği Kınamaya Davet Ediyorum.
Yerel
Son Dakika Haberler
Hatay Maarif Koro Ve Orkestrası'ndan Duygu Dolu
Yaşayan İnsan Hazinesi Emel Duman’a Ogün Kaptanoğlundan Ziyaret
UKOME, 2026 Haziran Ayı Toplantısını Yaptı
Hatay Depki Halk Oyunları Ekibi Türkiye üçüncüsü
İlginizi Çekebilir
Yayladağı’nda Antakya Gastronomisi Konuşuldu
Hatay Bilim Ve Sanat Merkezi Öğrencilerinden Rektöre Ziyaret
Gönenç Halk İçin Çırpınan Belediye Başkanının Hedef Alınıyor
TGC Basın Müzesi'ne Milli Eğitim Akademisi Öğretmen Adaylarından Ziyaret
Tahsin Nihadioğlu Dosyası Için Adalet Arayışı Yeniden Gündemde
Hatay’da Fırtına Etkili Oldu: Ağaçlar Devrildi, Çatılar Hasar Gördü
Bakmadan Geçme
Nupel İnşaat'tan Gol Şov: Demirköprü’yü Farklı Geçti
Spor
İskenderun Belediyesi Engelsiz Atölye ‘de Mezuniyet Coşkusu: 35 Özel Öğrenci Kep Attı
Eğitim
Defne’de Altyapı çalışmaları Devam Ediyor
Çevre