Tarih : 25-06-2026
Video Galeri
Foto Galeri
Köşe Yazarları
İletişim
Üye Girişi
Kayıt Ol
ANASAYFA
Yerel
Spor
Cemiyet
Siyaset
İş Dünyası
Asayış
Eğitim
Sağlık
Çevre
Sanat
Yaşam
MENÜ
Yerel
Spor
Cemiyet
Siyaset
İş Dünyası
Asayış
Eğitim
Sağlık
Çevre
Sanat
Yaşam
Anasayfa
İş Dünyası
Geçen yıl Hatay 2.84 milyar dolar ihracat yaptı
Geçen yıl Hatay 2.84 milyar dolar ihracat yaptı
Yayınlanma Tarihi : 24.05.2019 00:00
Bu haber
589
defa okundu
İskenderun Ticaret ve Sanayi Odası Mayıs Ayı Olağan Meclis Toplantısında bölge ekonomisine değer katan projeler ele alındı. İTSO Meclis Başkanı Okan Belli Başkanlığında gerçekleştirilen Meclis toplantısında konuşan İTSO Başkanı Levent Hakkı Yılmaz, Ülke ve böle ekonomisindeki son gelişmeleri verilerle açıklayarak, “Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre ülkemizden 2018 yılında yaklaşık 167.9 milyar dolar ihracat yapılmış olup, aynı dönemde Hatay’dan 2.84 milyar dolarlık ihracat yapılmıştır. Ülkemiz tarafından yapılan ihracatın yaklaşık yüzde 1.7’si Hataylı firmalarca gerçekleştirilmiştir. Yine 2018 yılında ülkemizde yaklaşık 223 milyar dolar ithalat yapılmış olup, bu süre zarfında Hatay’ın ithalat tutarı yaklaşık 4.07 milyar dolar olarak gerçekleşmiştir. Ülkemize yapılan ithalatın yaklaşık yüzde 1.83’lük bölümü Hatay’daki firmalar tarafından yapılmıştır. Hatay 2018 yılında 2.84 milyar dolar tutarındaki ihracat ile ülke genelinde en fazla ihracat yapan 9. İl olurken, 4.7 milyar dolarlık ithalat ile Türkiye genelinde en fazla ithalat yapan 7. İl olmuştur” dedi. İTSO Başkanı Yılmaz, Ülke genelinde başlatılan enflasyonla mücadele konularına da değinerek; “İstihdam teşviki KOBİ Destek Nefes Kredisi ve diğer tüm devlet teşvikleri iş dünyası açısından Can suyu olmaktadır. Ancak alınan bu önlemler ve verilen devlet teşvikler sorunlarımızı yalnızca kısa vadeli olarak çözmekte, kalıcı bir çözüm sunmamaktadır. Dolardaki dalgalanmalar faizlerin düşmemesi ve enflasyonun istenen düzeyde olmayışı ekonomimizde kararlı bir değişim ihtiyacını net bir şekilde ortaya koymaktadır. Ülkemizde Yapısal reformların zaman kaybetmeden hayata geçirilmesinin yanı sıra Avrupa Birliği ile olan bağlarımızın güçlenmesinin ülkemizin geleceği açısından önemli olacağına inanıyoruz” dedi. İTSO Yönetim Kurulu üyesi Müfit Tennioğlu’da, İTSO tarafından hazırlanan 2019-2022 Stratejik planı hakkında Meclis üyelerine bilgiler verdi. Sine vizyon destekli olarak Meclis üyelerine detaylı bilgiler veren İTSO yönetim kurulu üyesi Müfit Tennioğlu, “Stratejik Plan odamızın vizyonunu misyonunu geliştirmek için hazırlanmaktadır. 4 yılda ne yapacağız, nasıl gelişeceğimizi kendimizi nasıl geliştireceğimizin planlamasını yaptık. ” dedi. Yapılan konuşmalar, görüş ve önerilerin ardından İTSO tarafından hazırlanan 2019-2022 Stratejik plan ve diğer maddeler de oy birliğiyle kabul edildi.
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Etiket :
YORUMLARI GÖR
ÜYE YORUMLARI
Yorum yapabilmek için
Giriş Yap
ya da
Kayıt Ol
Benzer Haberler
Çöloğlu: Af Yok, 36 Ay Vade Var!
İş Dünyası
Yeter Teyze'nin Ekmek Mücadelesi Yürek Isıtıyor
İş Dünyası
HESOB Danışma Kurulu Toplantısı Gerçekleştirildi
İş Dünyası
'Ekonominin çarkları Dönmeye Başladı'
İş Dünyası
Son Dakika Haberler
Hatay Maarif Koro Ve Orkestrası'ndan Duygu Dolu
Yaşayan İnsan Hazinesi Emel Duman’a Ogün Kaptanoğlundan Ziyaret
UKOME, 2026 Haziran Ayı Toplantısını Yaptı
Hatay Depki Halk Oyunları Ekibi Türkiye üçüncüsü
İlginizi Çekebilir
Yayladağı’nda Antakya Gastronomisi Konuşuldu
Hatay Bilim Ve Sanat Merkezi Öğrencilerinden Rektöre Ziyaret
Gönenç Halk İçin Çırpınan Belediye Başkanının Hedef Alınıyor
TGC Basın Müzesi'ne Milli Eğitim Akademisi Öğretmen Adaylarından Ziyaret
Tahsin Nihadioğlu Dosyası Için Adalet Arayışı Yeniden Gündemde
Hatay’da Fırtına Etkili Oldu: Ağaçlar Devrildi, Çatılar Hasar Gördü
Bakmadan Geçme
Nupel İnşaat'tan Gol Şov: Demirköprü’yü Farklı Geçti
Spor
İskenderun Belediyesi Engelsiz Atölye ‘de Mezuniyet Coşkusu: 35 Özel Öğrenci Kep Attı
Eğitim
Defne’de Altyapı çalışmaları Devam Ediyor
Çevre