Tarih : 24-06-2026
Video Galeri
Foto Galeri
Köşe Yazarları
İletişim
Üye Girişi
Kayıt Ol
ANASAYFA
Yerel
Spor
Cemiyet
Siyaset
İş Dünyası
Asayış
Eğitim
Sağlık
Çevre
Sanat
Yaşam
MENÜ
Yerel
Spor
Cemiyet
Siyaset
İş Dünyası
Asayış
Eğitim
Sağlık
Çevre
Sanat
Yaşam
Anasayfa
Sanat
Gastronomi Akademisi dünyaya evsahipliği yapıyor
Gastronomi Akademisi dünyaya evsahipliği yapıyor
Yayınlanma Tarihi : 21.05.2022 00:00
Bu haber
374
defa okundu
EXPO 2021 Hatay Gastronomi Akademisi, dünyaca ünlü Kolombiyalı Şef Charlie Otero’yu ağırladı.Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı’nın (WFP) Milli Eğitim Bakanlığı ve Türkiye İş Kurumu ile birlikte düzenlediği mesleki eğitim odaklı Sosyoekonomik Güçlendirme ve Sürdürülebilirlik Programı (SES) atölye çalışmasına, EXPO’21 Hatay Gastronomi Akademisi ev sahipliği yaptı.Gastronomi alanında meslek edindirme ve nitelikli iş gücü yetiştirme amacıyla kurulan SES Programı, öğrencilere teorik mesleki ve uygulamalı eğitimler veriyor.Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Lütfü Savaş’ı temsilen atölye çalışmasına katılan EXPO’21 Hatay Genel Sekreteri İhsan Çakar, organizasyona ev sahipliği yaptıkları için mutluluk duyduğunu söyledi. Çakar, ‘Dünyada 36 tane gastronomi kenti var bunlardan biri de Hatay, EXPO Gastronomi Akademisi’ni bu tarz etkinlikler için yaptık. Biz her platformda bu tip çalışmalarla ilgili her türlü aktiviteye ortaklık etmekten büyük mutluluk duyacağız’ diye konuştu.SES Programı kapsamında EXPO Gastronomi Akademisi’nde düzenlenen atölye çalışmasına Kolombiyalı Şef Charlie Otero, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Meslek Yüksekokulu akademisyenlerinden aşçı Soner Küçük Enes Güleç, Duygu Babat ve öğrencileri, Şehit Ahmet Benli Lisesi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmenleri ve öğrencileri katıldı.Atölye çalışmasında Türk şefler Hatay mutfağından aşur yemeğini yaparken Şef Otero da Kolombiya mutfağından geleneksel tamales yemeğini yaparak katılımcılara uygulamalı bir şekilde öğretti.2019 yılında BM Dünya Turizm Örgütü tarafından İspanya ve Latin Amerika Gastronomi Elçisi seçilen şef Otero, atalarının tariflerini bugünkü tekniklerle birleştirerek gastronomiyi tüm kültürleri bir araya getiren zengin kültürel, folklorik, birleştirici bir araç olarak kullanmasıyla tanınıyor. Otero, Hatay mutfağının zenginliğinden çok etkinlendiğini ve bir restoranda kendisine tepsi kebabının öğretildiğini ve çok sevdiğini söyledi.Atölyeye ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı ve İŞKUR yetkilileri, Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı Türkiye Temsilcisi ve Direktörü Margaret Rehm, MEB Mesleki ve Teknik Eğitim Temsilcisi Şehnaz Çivici katıldı.
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Etiket :
YORUMLARI GÖR
ÜYE YORUMLARI
Yorum yapabilmek için
Giriş Yap
ya da
Kayıt Ol
Benzer Haberler
‘Antakya’nın Yerinden Edilmiş Mozaikleri’ Sergiye Yansıdı
Sanat
Genç Yetenek Yaren Dönmez’den Gururlandıran Kişisel Resim Sergisi
Sanat
Samandağ Festivali Vatandaşlardan Yoğun Ilgi Görüyor
Sanat
Yazar Seyfullah Kayman'ın İkinci Kitabı "Kızımla Diyaloglar" Okuyucuyla Buluştu
Sanat
Son Dakika Haberler
‘Antakya’nın Yerinden Edilmiş Mozaikleri’ Sergiye Yansıdı
Muhtarlar Akademisi Eğitim Programı Başladı
Samandağ Festivali Vatandaşlardan Yoğun Ilgi Görüyor
Antakya Tarihi Kent Merkezi Canlanıyor
İlginizi Çekebilir
Halkımızı Bu Seviyesizliği Kınamaya Davet Ediyorum.
Çöloğlu: Af Yok, 36 Ay Vade Var!
Dikkatsizlik Felaket Getiriyor: Ormanlar İçin Acil Uyarı
Yeter Teyze'nin Ekmek Mücadelesi Yürek Isıtıyor
Arsuz Ilçe Sağlık Müdürlüğünden Yüksek Riskli Gebeye Ev Ziyareti
HATSU, Arsuz’da Altyapı Seferberliğini Sürdürüyor
Bakmadan Geçme
Dörtyol’da Ev Yangını: 2’si Çocuk 4 Kişi Hastanelik Oldu
Asayış
Belen’de Cip Uçuruma Yuvarlandı!
Asayış
Genç Yetenek Yaren Dönmez’den Gururlandıran Kişisel Resim Sergisi
Sanat