Tarih : 25-06-2026
Video Galeri
Foto Galeri
Köşe Yazarları
İletişim
Üye Girişi
Kayıt Ol
ANASAYFA
Yerel
Spor
Cemiyet
Siyaset
İş Dünyası
Asayış
Eğitim
Sağlık
Çevre
Sanat
Yaşam
MENÜ
Yerel
Spor
Cemiyet
Siyaset
İş Dünyası
Asayış
Eğitim
Sağlık
Çevre
Sanat
Yaşam
Anasayfa
Yerel
Baklacı asmalı köprünün yıkılmasına tepki gösterdi
Baklacı asmalı köprünün yıkılmasına tepki gösterdi
Yayınlanma Tarihi : 28.08.2020 00:00
Bu haber
414
defa okundu
CHP Defne Belediye Meclis Üyesi Semir Baklacı, ilçede bulunan asmalı köprünün yıkımına tepki gösterdi. Baklacı, yaptığı basın açıklamasında, şunları söyledi: “Üzerinde durduğumuz asma köprü 70’li yıllarda halkın kendi emeği ile yapılmış Samandağ ve Defne (eski Antakya) birbirine bağlayan ilk köprüdür. 70'li yıllardan şimdiye kadar herhangi bir kazaya neden olmamıştır. Tavuklu köyü ile eski adıyla Aşağı Döver şimdi adıyla Bahçeköy Mahallelerinin gönül bağı olmuş, İlçeler arasındaki mesafeyi 2 dakikalık bir mesafeye indirgemiştir. Maalesef bu gönül bağı köprüsünün yıkımı gündeme gelmiştir. Gündeme gelmesi bile yöre halkını derinden üzmüş ve düşündürmüştür. Yerel halkın talebi üzerine aylar önce bölgeden olan Büyükşehir Belediye Genel Sekreter Yardımcısı Metin Açık'ı telefon ile aramış halkın talebini iletmem ile beraber maalesef aldığım cevap köprü yıkılacaktır. Bu konuyla ilgili kimse benimle muhatap olmasın diye sert bir tavırla karşılaşmıştım. Geçen süre içerisinde gerek mahalle muhtarları gerek vatandaşlar yıkılmamasıyla ilgili 1000'in üzerinden imza toplayıp yıkılmaması ile ilgili talepte bulundular. Söz konusu köprünün yıkımı ile ilgili inanıyorum ki ne Hatay Büyükşehir Belediye Başkanım Sayın Doç. Dr. Lütfü Savaş nede Defne Belediye Başkanım Sayın İbrahim Güzel'in bilgisi ve girişimi yoktur. Biraz ilerde yapılan betonarme araç köprüsü yapılmıştır. Emeği geçenlere teşekkür ederiz. Asma köprünün yeri, konumu, doğa ve tarihi dokusuyla yeri doldurulamaz. İlimiz Turizme açık olduğundan çoğu yerli ve yabancı turist bu köprüye gelip ziyarette bulunur ve fotoğraf çekinir. Samandağ, Antakya ve Defne olmak üzere mutluluk anını ölümsüzleştiren çiftlerimiz öz çekimlerini mutlaka bu köprü üzerinden gerçekleştirir. Bu nedenle yöre halkına bu sözü veriyorum, ilk meclis toplantımızda bu köprünün kamulaştırılması ve restore edilmesi ve ışıklandırılması ile ilgili önerge vereceğim. Biliyorum ki Belediye başkanım Sayın İbrahim Güzel her zaman halkın yanında olup doğayı korumakta kararlıdır. Meclis üyesi arkadaşlarımın da bu konuda ellerinden geleni yapacaklarına inanıyorum. Hep beraber elele verip bu gönül köprüsünü güzelleştirip turizme katmak için elimizden geleni yapacağız. Biz doğayı korumak için bu görevdeyiz.”
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Paylaş
Etiket :
YORUMLARI GÖR
ÜYE YORUMLARI
Yorum yapabilmek için
Giriş Yap
ya da
Kayıt Ol
Benzer Haberler
Yayladağı’nda Antakya Gastronomisi Konuşuldu
Yerel
TGC Basın Müzesi'ne Milli Eğitim Akademisi Öğretmen Adaylarından Ziyaret
Yerel
UKOME, 2026 Haziran Ayı Toplantısını Yaptı
Yerel
Halkımızı Bu Seviyesizliği Kınamaya Davet Ediyorum.
Yerel
Son Dakika Haberler
Hatay Maarif Koro Ve Orkestrası'ndan Duygu Dolu
Yaşayan İnsan Hazinesi Emel Duman’a Ogün Kaptanoğlundan Ziyaret
UKOME, 2026 Haziran Ayı Toplantısını Yaptı
Hatay Depki Halk Oyunları Ekibi Türkiye üçüncüsü
İlginizi Çekebilir
Yayladağı’nda Antakya Gastronomisi Konuşuldu
Hatay Bilim Ve Sanat Merkezi Öğrencilerinden Rektöre Ziyaret
Gönenç Halk İçin Çırpınan Belediye Başkanının Hedef Alınıyor
TGC Basın Müzesi'ne Milli Eğitim Akademisi Öğretmen Adaylarından Ziyaret
Tahsin Nihadioğlu Dosyası Için Adalet Arayışı Yeniden Gündemde
Hatay’da Fırtına Etkili Oldu: Ağaçlar Devrildi, Çatılar Hasar Gördü
Bakmadan Geçme
Nupel İnşaat'tan Gol Şov: Demirköprü’yü Farklı Geçti
Spor
İskenderun Belediyesi Engelsiz Atölye ‘de Mezuniyet Coşkusu: 35 Özel Öğrenci Kep Attı
Eğitim
Defne’de Altyapı çalışmaları Devam Ediyor
Çevre